Zapłać Online

Zapłać Online w Play to szybka, skuteczna i bezpieczna metoda płatności dostępna w serwisie Play24 oraz w powiadomieniu o wystawieniu faktury, tzw. e-awizo, które otrzymujesz e-mailem. Transakcja może być wykonana kartą płatniczą (kredytową/debetową) lub przelewem z rachunku bankowego.

Nie trzeba wypełniać danych przelewu, numeru rachunku, danych odbiorcy ani wpisywać kwoty.


Aby zapłacić rachunek przez Play24

  • Zaloguj się w Play24, przejdź do zakładki „Faktury" i wybierz faktury do opłacenia.
    Ta funkcja dostępna jest tylko po zalogowaniu przez stronę internetową. Niedługo pojawi się także w aplikacji.

     

  • Wybierz preferowaną formę płatności - możesz wybrać przelew online lub zapłacić kartą płatniczą (debetową lub kredytową).

     

  •  
  • Uzupełnij adres e-mail na który chcesz otrzymać potwierdzenie transakcji. Podaj szczegóły formy płatności
     

     

  • Po wykonaniu przelewu otrzymasz potwierdzenie realizacji płatności na podany wcześniej adres e-mail.
    W ciągu kilku minut Twoja wpłata będzie widoczna w Play24.

 


Aby zapłacić rachunek przez e-awizo

     
  • Po otwarciu e-awizo kliknij przycisk „Zapłać Online”. Uzupełnij adres e-mail, na który chcesz otrzymać potwierdzenie transakcji i podaj szczegóły płatności.

     

  •  
  • Zostaniesz przeniesiony na stronę, gdzie należy podać numer karty lub na stronę bankowości elektronicznej swojego (wybranego) banku. Po zalogowaniu zaakceptuj wypełniony przelew.

     

  •  
  • Po wykonaniu przelewu otrzymasz potwierdzenie realizacji płatności na podany wcześniej e-mail.

     

Do korzystania z usługi „Zapłać Online” niezbędne jest posiadanie karty płatniczej, która umożliwia wykonywanie transakcji w Internecie lub rachunku w banku, który udostępnia swoim klientom tę usługę.


Dokumenty


Dowiedz się więcej

FAQ

Jak mogę zrealizować płatność metodą „Zapłać online”?

Płatność może być zrealizowana za pomocą przycisku „Zapłać online” w e-awizo oraz na portalu Play24.

Czy korzystając z usługi mogę zapłacić za więcej niż jedną fakturę?

Tak. Z pozycji Play24 można zapłacić za kilka dokumentów finansowych.

Czy za pomocą płatności online mogę zapłacić inną fakturę niż tę której dotyczy e–awizo.

Nie. Z pozycji e-awizo można opłacić tylko fakturę, której dotyczy powiadomienie.

Dlaczego numer rachunku bankowego na który wykonuję przelew online jest inny niż podany na fakturze? Czy numer jest prawidłowy?

Tak, jest prawidłowy. Ze względu na rozwiązanie systemowe Numer rachunku bankowego w usłudze „Zapłać online” jest inny niż numer rachunku podany na fakturze i jest przeznaczony wyłącznie do wpłat tą metodą. Wpłata trafi na prawidłowe konto podane na fakturze.

Co to jest ID transakcji P4?

Jest to niepowtarzalny numer jednoznacznie określający daną transakcję realizowaną za pośrednictwem „Zapłać online” w systemie informatycznym P4.

Co to jest ID transakcji BM?

Jest to niepowtarzalny numer jednoznacznie określający daną transakcję realizowaną za pośrednictwem „Zapłać online” w systemie informatycznym Blue Media S.A.

Czy usługa płatności elektronicznej dostępna jest zarówno dla klientów indywidualnych jak i biznesowych?

Tak. Usługa dostępna jest dla wszystkich klientów, którzy skorzystają z faktury elektronicznej i posiadają standardową metodę płatności.

Czy mogę skorzystać z usługi jeśli korzystam z Polecenia Zapłaty lub Przelewu do Play?

Nie. Jeśli opłacasz fakturę korzystając z Polecenia Zapłaty lub Przelewu do Play, to usługa jest nieaktywna.

Jakie należności wobec Play mogę regulować poprzez „Zapłać online”?

Korzystając z usługi możesz opłacać wszystkie dokumenty finansowe powiększające saldo do zapłaty (np. faktury, noty odsetkowe).

Skąd będę wiedział, że płatność za fakturę za pośrednictwem „Zapłać online” została zrealizowana?

Informację o realizacji płatności otrzymasz na wskazany podczas dokonywania płatności adres e-mail. Status transakcji możesz także sprawdzić w bankowości elektronicznej swojego banku oraz na Play24.

Czy usługa jest płatna?

Tak. Dostawca usługi Blue Media S.A. pobiera 1 zł od każdej transakcji. Kwota ta doliczona jest do przelewu i podana na stronie z podsumowaniem płatności.

Gdzie trafi moja wpłata jeżeli wykonam przelew internetowy na rachunek bankowy podany w usłudze „Zapłać online” z pominięciem strony płatności Play?

Wpłata zostanie zwrócona na rachunek, z którego została wykonana i nie będzie zaksięgowana na koncie Abonenta P4.

Czy korzystając z usługi „Zapłać online” mogę zapłacić część faktury?

Nie. Tą metodą można opłacić całość jednej lub kilku faktur.

Czy przy płatności online musze wypełniać dane do przelewu?

Bez względu na bank z jakiego wykonywany jest przelew nie trzeba wypełniać danych przelewu, numeru rachunku, danych odbiorcy ani wpisywać kwoty.

Czy za pomocą „Zapłać online” mogę opłacić kaucję?

Tak. Za pomocą „Zapłać online” można zwiększyć limit kredytowy o 700 zł wpłacając depozyt w kwocie 350 zł. Warunkiem koniecznym zwiększenia limitu jest brak zaległości na koncie.

Czy za pomocą jednego przelewu mogę opłacić kaucję i fakturę?

Nie. Kaucja i faktura księgowane są na różnych kontach. W pierwszej kolejności konieczne jest opłacenie wymaganych faktur a następnie wpłata kaucji.

Czy mogę zapłacić kaucję za pomocą linku w e-awizo?

Nie. Kaucję można opłacić tylko poprzez Play24.

Czy mogę zwiększyć limit o kwotę większą niż 700 zł?

Tak. Płatności kaucji można dokonać kilkukrotnie. Każdorazowa wpłata kaucji 350 zł, zwiększa limit kredytowy o 700 zł.

Skąd się dowiem, że mój limit kredytowy został zwiększony?

Limit kredytowy zostanie zwiększony po zrealizowaniu płatności. Aktualną wartość limitu kredytowego możesz sprawdzić na Play24 lub poprzez kod ussd *110#

Co w przypadku gdy w trakcie opłacania faktury za pomocą przycisku „Zapłać online” zamknę przeglądarkę internetową (wyłączę komputer, nastąpi przerwa w dostępie do Internetu)?

Jeśli proces został przerwany na stronie PLAY24 lub na stronie z podsumowaniem płatności ale przed kliknięciem „Płacę”, nic się nie dzieje, ponieważ płatność nie została jeszcze rozpoczęta. Jeśli proces został przerwany po przejściu ze strony z podsumowaniem za pomocą przycisku „Płacę”, ale przed wykonaniem jakichkolwiek czynności w banku, w zakładce Faktury na Play24 wybrana w procesie płatności faktura jest oznaczona klepsydrą. Po upływie około 20 minut faktura wraca do sekcji dokumentów nieopłaconych, a możliwość ponownej transakcji zostaje dla tej faktury odblokowana. Jeśli proces został przerwany po wprowadzeniu kodu jednorazowego w banku i zatwierdzeniu transakcji, w zakładce Faktury na Play24 wybrana w procesie płatności faktura jest oznaczona klepsydrą. Po upływie około 20 minut Blue Media S.A. potwierdza lub odrzuca transakcję.

Czy ten artykuł był pomocny?